Ομαδικά μαθήματα για παιδιά και γονείς

ΗΛΙΚΙΑ 4 ΕΤΩΝ ΚΑΙ ΑΝΩ

Μαθήματα:

  • Η μαμά και εγώ

(για μωρά και νήπια ηλικίας έως 6 ετών)

  • Πιάνο γονέων και παιδιών

(για γονείς και παιδιά ηλικίας 6 ετών και άνω)

Mέθοδος Suzuki

Η Μέθοδος Suzuki βασίζεται στην αρχή ότι όλα τα παιδιά διαθέτουν ικανότητα και ότι αυτή η ικανότητα μπορεί να αναπτυχθεί και να ενισχυθεί μέσα από ένα περιβάλλον φροντίδας. Όλα τα παιδιά μαθαίνουν να μιλούν τη δική τους γλώσσα με σχετική ευκολία και εάν εφαρμοστεί η ίδια φυσική διαδικασία μάθησης στη διδασκαλία άλλων δεξιοτήτων, αυτές μπορούν να αποκτηθούν με επιτυχία. Η Suzuki αναφέρθηκε στη διαδικασία ως Μέθοδος της Μητρικής Γλώσσας και σε ολόκληρο το σύστημα της παιδαγωγικής ως Εκπαίδευση Ταλέντου.

Ο Shinichi Suzuki (1898-1998) γεννήθηκε στην Ιαπωνία και σπούδασε δυτική μουσική στη Γερμανία τη δεκαετία του 1920. Άρχισε για πρώτη φορά να διδάσκει μικρά παιδιά στην Ιαπωνία τη δεκαετία του 1930 και ανέπτυξε περαιτέρω τις ιδέες και τη φιλοσοφία της διδασκαλίας κατά τη μεταπολεμική περίοδο. Η προσέγγισή του στη διδασκαλία έχει πλέον εξαπλωθεί σε πολλά μέρη του κόσμου και αποδεικνύεται ολοένα και πιο επιτυχημένη παντού. Επειδή ήταν βιολιστής, εφάρμοσε πρώτα τις ιδέες του στη διδασκαλία του βιολιού, αλλά έκτοτε χρησιμοποιήθηκε με πολλά άλλα όργανα, στη διδασκαλία του νηπιαγωγείου και σε άλλους γενικότερους τομείς.

Τα σημαντικά στοιχεία της προσέγγισης της Suzuki στην ενόργανη διδασκαλία περιλαμβάνουν τα ακόλουθα:

  • Ένα πρώιμο ξεκίνημα (ηλικίας 3-4 ετών είναι φυσιολογικό στις περισσότερες χώρες)
  • Η σημασία της ακρόασης μουσικής
  • Μαθαίνοντας να παίζεις πριν μάθεις να διαβάζεις
  • Η εμπλοκή του γονέα
  • Ένα ευνοϊκό και θετικό περιβάλλον μάθησης
  • Υψηλό επίπεδο διδασκαλίας από εκπαιδευμένους δασκάλους
  • Η σημασία της παραγωγής ενός καλού ήχου με ισορροπημένο και φυσικό τρόπο
  • Βασικό ρεπερτόριο, που χρησιμοποιείται από φοιτητές της Suzuki σε όλο τον κόσμο
  • Κοινωνική αλληλεπίδραση με άλλα παιδιά: Οι μαθητές της Suzuki από όλο τον κόσμο μπορούν να επικοινωνούν μέσω της γλώσσας της μουσικής

Στόχοι της Μεθόδου Suzuki

Η μέθοδος Suzuki έχει δώσει τη δυνατότητα σε πολλά παιδιά να παίζουν μουσική σε υψηλά πρότυπα. Σημαντικός αριθμός εκπαιδευμένων μαθητών της Suzuki έχουν γίνει όντως αναγνωρισμένοι επαγγελματίες μουσικοί. Ωστόσο, η εκπαίδευση των επαγγελματιών δεν είναι ο κύριος στόχος: η έμφαση δίνεται στην ανάπτυξη ολόκληρου του παιδιού, στην εκπαίδευση μέσω της μουσικής. Ο ίδιος ο Δρ Suzuki έλεγε πάντα ότι επιθυμία του ήταν να καλλιεργήσει τις ανθρώπινες ιδιότητες στο παιδί. Με κάθε ευκαιρία κάλεσε τους πολιτικούς, τους δασκάλους και τους γονείς να διασφαλίσουν την πλήρη ανάπτυξη των δυνατοτήτων κάθε παιδιού:

Θέλω —αν μπορώ— να αλλάξω την εκπαίδευση από απλή διδασκαλία σε εκπαίδευση με την πραγματική έννοια της λέξης—εκπαίδευση που ενσταλάζει, αναδεικνύει, αναπτύσσει το ανθρώπινο δυναμικό, με βάση την αυξανόμενη ζωή του παιδιού. Γι’ αυτό αφιερώνω τις προσπάθειές μου στην προώθηση της Εκπαίδευσης Ταλέντου: το τι γίνεται ένα παιδί εξαρτάται αποκλειστικά από το πώς εκπαιδεύεται. Η προσευχή μου είναι όλα τα παιδιά σε αυτόν τον κόσμο να γίνουν ωραία ανθρώπινα όντα, ευτυχισμένοι άνθρωποι ανώτερης ικανότητας, και αφιερώνω όλες μου τις δυνάμεις για να το πραγματοποιήσω, γιατί είμαι πεπεισμένος ότι όλα τα παιδιά γεννιούνται με αυτή τη δυνατότητα.